Webovky pro firmy

SEO aneb nechte se najít

Mnoho lidí SEO zanedbává, nebo ho dokonce úplně ignorují, což je velká chyba. Správným využitím SEO technik dokážete výrazně zvýšit návštěvnost webu. SEO je optimalizace pro vyhledávače jako je Google, Yahoo, Seznam a další. Velké množství návštěv webu pochází právě z těchto vyhledávačů. Vyhledávače mají složité algoritmy, na základě kterých nacházejí weby, procházejí je a dávají jim pořadí ve vyhledávání podle určitých kritérií.

Dozvíte se:

> Co znamená SEO
> Jak pracovat s obsahem
> Proč se o SEO starat

Doba čtení: 5 minut

Google PageRank system

Google vytvořil algoritmus zvaný PageRank, častěji však narazíte na zkratku Google PR. Tento algoritmus, navržen Larry Pagem a Sergeyem Brinem je základem vyhledávače Google. Google PR algoritmus má přibližně 200 kritérií, podle kterých určuje hodnocení webových stránek – weby s lepším hodnocením posouvá výš a preferuje je.

Jedním z důležitých faktorů pro zlepšení PR jsme probrali už v jednom z předchozích článků a tím je optimalizace pro mobilní zařízení. Weby, které nejsou optimalizované, jsou posouvány na nižší příčky ve výsledcích vyhledávání. Toto je další důvod, proč web optimalizovat pro mobilní zařízení.

Mezi další faktory, které nemůžeme opomenout je kvalitní copywriting. Kvalitní texty, obsahující relevantní keywords Vám dokáží zaručit lepší příčku ve vyhledávači. Také bychom neměli opomenout linkování kvalitních a ověřených webů, které Vám také dokážou zvýšit Váš PageRank a dostát Vás výš.

Vhodná klíčová slova jsou klíčem k úspěchu

Klíčova slova, neboli keywords jsou jednou z esenciálních součastí SEO a dokáží odlišit SEO, které přinese úspěch a které ne.

Výběr klíčových slov musí být systematický a promyšlený, nesmíte použít techniku, kdy napíšete první slova, které Vás při Vaší značce napadnou. Klíčová slova musí vycházet z průzkumu a toho, co vyhledávají lidé, ne co Vás nejlépe vystihuje, nebo si myslíte, že by mohlo fungovat.

Nejčastěji se pro výběr klíčových slov používají různé nástroje. Nejčastěji to funguje tak, že si vymyslíte několik slov, které vystihují Váš byznys, zadáte je do nástroje na vyhledávání klíčových slov a ten Vám najde nejrelevantnější varianty pro Vámi zadaná slova.

Další častou otázkou je, kolik klíčových slov použít. Názory mnoha odborníků se liší. Není dobré používat příliš málo, ale ani příliš mnoho klíčových slov na stránku. Podle množství odborníků je pět klíčových slov na jednu stránku úplně dostačující.

Algoritmy Googlu jsou velmi sofistikované a dokáží Vás posunout výrazně níž, když se je snažíte ošálit tím, že používáte příliš mnoho klíčových slov. Není také vhodné, aby se na všech stránkách Vašeho webu objevovaly stejné nebo velice podobné texty, kterými se snažíte zvýšit svůj PageRank. Takové jednání může mít za následek to, že se Vaše stránka v konečném důsledku nebude ve výsledcích objevovat vůbec, nebo na velmi nízkých příčkách, kde jí téměř nikdo nenajde. Náprava prohřešku je velmi zdlouhavá a může Vás stát hodně peněz.

Závěr

Cílem dnešního článku bylo ukázat Vám, jak důležité je SEO, proč do něj investovat a poodhalit Vám, jak to celé vlastně funguje. Také jsme se Vám snažili přiblížit napojení SEO na design Vašeho webu, jako je například typografie a texty, nebo responzivní úprava webu a jejich veliký vliv na Vaše výsledky ve vyhledávačích. Při tvorbě webových stránek se snažíme SEO optimalizaci navrhnout tak, aby Vás zákazník našekl na relevantní klíčová slova k Vašemu oboru.

Jak poznat kvalitní webové stránky?

V dnešním článku se zaměříme na několik rad, jak poznat a udržovat kvalitní stránky, které budou na googlu prosperovat. Kvalitní webové stránky vyhledávač Google posouvá výše a upřednostňuje ve vyhledávání a tedy tímto zvyšuje šanci, že zákazník najde právě Vás.