Webovky pro firmy

Jak poznat kvalitní webové stránky?

V dnešním článku se zaměříme na několik rad, jak poznat a udržovat kvalitní stránky, které budou na googlu prosperovat. Kvalitní webové stránky vyhledávač Google posouvá výše a upřednostňuje ve vyhledávání a tedy tímto zvyšuje šanci, že zákazník najde právě Vás.

Dozvíte se:

> Proč je pro Váš web Google důležitý
> Jak vytvářet kvalitní obsah pro SEO
> Proč je zabezpečení webu důležité

Doba čtení: 5 minut

Proč by Vás měl zajímat především Google?

Myslíte si, že Vás nemusí zajímat pravidla Googlu, protože raději vyhledáváte skrze jiné stránky – Seznam nebo snad Bing či Yahoo? V tomto se mýlíte a to hned ze dvou důvodů. Prvním je jednoduše skutečnost, že pravidla společnosti Google jsou celkově rozumná a jejich dodržení zajistí kvalitní stránky i z pohledu návštěvníka stránek (tedy Vašeho potencionálního zákazníka). Druhým důvodem je vyšší využívanost právě vyhledávače Google oproti jiným. A nejedná se v žádném případě o zanedbatelný rozdíl. Přidáváme několik čísel pro Vaši představu:.

Další důležitou součástí kvalitních webových stránek, které budou pozitivně hodnoceny společností Google, ale také i návštěvníky, je vytvoření responzivních webových stránek. To znamená, že Vaše webové stránky bez problému zobrazí zákazník na každém dostupném zařízení (počítač, laptop, tablet i mobilní telefon).

Jako poslední část designu stránek bychom zmínili nezahlcování stránek reklamou. Příliš mnoho reklamy působí rušivě pro zákazníky a přiznejme si, že takové stránky nepůsobí příliš dobře a profesionálně.

0 %
Návštěvnost z počítačů a laptopů Google
0 %
Návštěvnost z počítačů a laptopů Seznam
0 %
Návštěvnost z mobilních telefonů Google
0 %
Návštěvnost z mobilních telefonů Seznam
0 %
Návštěvnost z tabletů Google
0 %
Návštěvnost z tabletů Seznam

Obsah webových stránek

I přes to, že obsah stránek závisí na Vašem názoru a Vaší představě a především na Vašich potřebách, je třeba se stále držet určitých pravidel.

Důležitý obsah stránek jako je například seznam nabízených služeb, kontakty, apod. není vhodné vkládat pomocí obrázku. I  přes rozvoj technologií je stále obrázek pro roboty navštěvující Vaše stránky obtížně čitelný a tedy nezískají dostatečné množství informací.

 

Články a příspěvky, které se na webu objeví, mají být zajímavé pro Vaše návštěvníky – nesnažte se potěšit vyhledávače řadou klíčových slov a množstvím nerelevantního obsahu. Vyhládávače to nepotěší a můžete být za takové jednání naopak penalizováni. A návštěvníka také nezajímá Vaše snaha zvýšit návštěvnost stránek – chce najít to, co hledá. Podobně by se také neměl objevovat duplicitní obsah na podstránkách či na dvou různých webových stránkách.

Údaje uvedené v tabulce srovnávájí pouze Google a Seznam – v českém prostředí nejvíce využívané vyhledávače  – 96% vyhledávání proběhne právě skrze Google či Seznam. Pouhá 4% vyhledávání, které proběhne z jiných vyhledávačů (např. Bing nebo Yahoo).

Zabezpečení

Tématu zabezpečení webových stránek jsme se věnovali již v předchozích článcích a proto jen krátce připomeneme: Nezapomeňte na ochranu proti spamu (více se můžete dozvědět zde) a také pořiďte – pokud jste to zatím neudělali – Vašim webovým stránkám SSL certifikát (více o SSL se můžete dočíst zde).

Celkově je také vhodné pravidelně kontrolovat, zda nebyly stránky napadeny hackery a případný škodlivý obsah okamžitě mazat.

Vyhledatelnost Vašich webových stránek

I přes to, že obsah stránek závisí na Vašem názoru a Vaší představě a především na Vašich potřebách, je třeba se stále držet určitých pravidel.

Důležitý obsah stránek jako je například seznam nabízených služeb, kontakty, apod. není vhodné vkládat pomocí obrázku. I  přes rozvoj technologií je stále obrázek pro roboty navštěvující Vaše stránky obtížně čitelný a tedy nezískají dostatečné množství informací.

 

Články a příspěvky, které se na webu objeví, mají být zajímavé pro Vaše návštěvníky – nesnažte se potěšit vyhledávače řadou klíčových slov a množstvím nerelevantního obsahu. Vyhládávače to nepotěší a můžete být za takové jednání naopak penalizováni. A návštěvníka také nezajímá Vaše snaha zvýšit návštěvnost stránek – chce najít to, co hledá. Podobně by se také neměl objevovat duplicitní obsah na podstránkách či na dvou různých webových stránkách.

Údaje uvedené v tabulce srovnávájí pouze Google a Seznam – v českém prostředí nejvíce využívané vyhledávače  – 96% vyhledávání proběhne právě skrze Google či Seznam. Pouhá 4% vyhledávání, které proběhne z jiných vyhledávačů (např. Bing nebo Yahoo).

Co můžete udělat?

Každá podstránka by měla mít svůj odkaz v hlavním menu. Nepřehánějte to s odkazy na jiné stránky – jsou sice důležité, ale všeho moc škodí.

Také je velmi důležité poskytnout soubor Sitemap s odkazy na důležité stránky a celkově povolit Google robotům vstup na webové stránky tak, aby mohli zaznamenávat případné změny a úpravy.

Zároveň také velmi pomáhá, když ke kvalitnímu obsahu připojíte vhodné obrázky, které dobře pojmenujete a přidáte popisek, který usnadní práci robotům procházející Vaše webové stránky.

Závěr

V tomto článku jsme se krátce seznámili s několika tipy, jak mít kvalitní webové stránky. Na závěr bychom snad ještě zdůraznili jednu radu: Tvořte webové stránky pro Vaše zákazníky a ne pro vyhledávače. Pokud se budete této rady držet – ocenění se dočkáte i v očích vyhledávačů.
CAPTCHA a její současný vývoj

V předchozím článku jsme se zabývali tím, co vše se skrývá za pojmenováním CAPTCHA. Pochopili jsme význam této zkratky a popsali jsme, že se jedná o cenný ochranný mechanismus v boji proti různým podvodníkům – ať už je jejich cíl jakýkoliv. Může se jednat o získání přihlašovacích údajů, zahlcení e-mailu či komentářové sekce spamy či k podvodné zvýhodňování jedné strany v online hlasování.