Webovky pro firmy

Výběr správneho designéra v pár krocích

Výběr správného designéra je pro úspěch Vašeho webu klíčový, tak to nezanedbejte. Mnoho lidí ještě v dnešní době podceňuje roli designéra v budování jejich značky, brandingu, nebo webu. Velká část lidí také služby neumí docenit a bere designery jako nějaké kluky, kteří ve svém volném čase sednou za počítač a udělají web.

Dozvíte se:

> Jak zvolit designera
> Podle čeho vybírat
> Cena desigtnerů

Doba čtení: 5 minut

Podle čeho vybírat?

Práce designéra je práce jako každá jiná, je to služba. A tak jako v každé oblasti služeb, jsou lidi a firmy, které poskytují služby lepší a naopak. Účelem tohoto článku je poradit Vám, jak si vybrat právě z té první skupiny.
Podle čeho posoudit kvalitu designéra, když se v tom moc nevyznáte, ale chcete za své peníze co nejvíc? Základním faktorem by mělo být portfolio. Je to ukázka nejlepších prací daného designéra. Je to taková výstavní skříň toho nejlepšího, čeho je schopný.

Většina dobrých designérů používá taky case-studies, neboli případové studie. Je to několik málo nejlepších projektů, u kterých zdokumentují a popíší celý postup tvorby, od sběru inspirace a návrhu až po finální návrh a jeho aplikaci. Case-studies jsou po zákazníka lepší, protože “vidí do hlavy” designéra a dokáže poznat jeho kvalitu.

Další důležitou součástí procesu vybírání designéra je pročtení si referencí. Nemusíte se zaměřovat pouze na větší značky v jeho portfoliu. Velké značky většinou designéra do velké míry omezují. Narozdíl od toho, malý start-up, který nemá žádnou vizuální identitu, žádný web, je nepopsané plátno, kde se může ukázat kreativita a samostatnost při procesu tvorby.

Důležitý je také Váš osobní pocit z osoby designéra nebo firmy. Je velká pravděpodobnost, že spolu budete spolupracovat delší dobu. V takovém případě je obrovské plus, když si sednete také z lidského hlediska, což může ještě posílit vztahy a být výhodné pro obě strany.

Jak vypadá dobré portfolio?

Dobré portfolio není obsáhlé. Také prestižní automobilky, které vyrábějí luxusní auta nemají v nabídce desítky modelů, ale jenom několik nejlepších kousků, které je reprezentují v tom nejlepším světle. A tak nějak přistupují nejlepší designéři ke svému portfoliu. Nedají si do něj desítky průměrných webů, protože tím zaniknou opravdové klenoty jejich portfolia. Pečlivě si vybírají, který projekt je dostatečně dobře reprezentuje a ten pustí do světa.

Na jakou cenu se mám připravit?

To se odvíji od velkého množství faktorů. Jedno ale platí vždy: Nemůžete očekávat, že za špičkovou práci profesionála zaplatíte málo. Výběr je na Vás, kolik jste ochotni investovat, ale kvalita, kterou dostanete, hraje velkou roli v konečné ceně. Kvalitní design je otázkou dlouhého procesu. Od inspirace, návrhu na papíře, user-flow návrhu, user experience designu až po low a high fidelity návrhů a finálního designu.

Závěr

Když jste ještě v začátcích, může Vám to připadat jako velká spousta vyhozených peněz. Měli byste se ale zamyslet nad tím, zda ztráta vysokého počtu potenciálních zákazníku kvůli špatně zpracovanému a nepřehlednému webu, není z dlouhodobého hlediska ztrátou mnohem větší.

Co můžete udělat?

Každá podstránka by měla mít svůj odkaz v hlavním menu. Nepřehánějte to s odkazy na jiné stránky – jsou sice důležité, ale všeho moc škodí.

Také je velmi důležité poskytnout soubor Sitemap s odkazy na důležité stránky a celkově povolit Google robotům vstup na webové stránky tak, aby mohli zaznamenávat případné změny a úpravy.

Zároveň také velmi pomáhá, když ke kvalitnímu obsahu připojíte vhodné obrázky, které dobře pojmenujete a přidáte popisek, který usnadní práci robotům procházející Vaše webové stránky.

Závěr

V tomto článku jsme se krátce seznámili s několika tipy, jak mít kvalitní webové stránky. Na závěr bychom snad ještě zdůraznili jednu radu: Tvořte webové stránky pro Vaše zákazníky a ne pro vyhledávače. Pokud se budete této rady držet – ocenění se dočkáte i v očích vyhledávačů.
Jak typografie ovlivňuje vnímaní Vašeho webu

Základem každého webu je text. Proto by měl plnit svůj účel a prodávat. Hned po tom, co si návštěvník webu udělá první dojem a rozhodne se na webu zůstat, přesune se ke čtení obsahu webu. Jak ale všichni víme, nikdo se nechce hrabat v patnácti odstavcích textu a hledat tam informace.