Webovky pro firmy

Jak založit firemní Facebook

V následujícím článku se dočtete něco málo o tom, jak si založit firemní profil na sociální síti Facebook. Také přidáme pár informací o tom, proč je dobré mít firemní profil své firmy a jaké možnosti nabízí Facebook pro prezentaci právě Vašeho podnikání.

Dozvíte se:

> Jak a kde založit firemní Facebook
> Proč mít firemní Facebook
> Jak využívat firemní Facebook

Doba čtení: 5 minut

Proč mít firemní Facebook?

Říkáte si: „Mám moderní profesionální webové stránky, tak proč bych si měl ještě zařizovat cokoliv dalšího?“ Kvalitní webová prezentace a odborně provedená SEO optimalizace je samozřejmě základ, ale přece jen je dobré být viditelný na více místech na internetu. Čím více kvalitních firemních kalatogů či sociálních sítí pokryjete – čím větší je šance, že zákazník najde mezi konkurencí právě Vás.

Facebook je sociální sítí, která je velmi známá a užívaná nejen ve světě, ale i u nás v České republice. Dle zveřejněných údajů z roku 2018 je u nás měsíčně aktivních více než 5 milionu uživatelů a dle odhadů toto číslo nadále stoupá.

Můžete samořejmě využít i jiných sociálních sítí – např. Instagram či Twitter, ale tyto sítě už nemají tolik uživatelů a tedy mají i potencionálně nižší dosah. Instagram má u nás něco přes 2 miliony uživatelů, síť LinkedIn užívá cca 1,6 milionu uživatelů. Snapchat nebo Twitter má kolem půl milionu uživatelů. Zatímco Instagram je soustředěný spíše na prezentaci fotografií, Twitter mu tvoří protipól zaměřený spíše na textové sdělení. LinkedIn je sociální síť zaměřená profesně a také na rozvoj profesního života člověka.

Facebook je velice všestranný. Každý uživatel si ten svůj udělá podle sebe – někteří více píší, jiní přidávají více fotografie a podobně. A v současné době zde najdete nejvíce uživatelů v České republice.

Jak založit firemní profil na Facebooku?

Pro založení firemního Facebooku je třeba mít nejdříve osobní profil, skrze který si založíte právě ten firemní. V hlavní liště v horní části stránky najdete tlačítko vytvořit a po kliknutí se Vám rozjede nabídka toho, co vše můžete na Facebooku vytvořit a zvolíte „Stránka“.

Zde máte pak dvě možnosti – Firma nebo značka a druhou je pak Komunita nebo veřejně známá osobnost. Je na Vás zvážit, která z možností více odpovídá charakteru právě Vašeho podnikání.

Kliknete na začínáme a postupně doplníte požadované údaje. Pokud si nejste jisti, co právě do daného okénka vyplnit – na pravém okraji rámečku je možno kliknout na nápovědu, která už Vám poradí, co zde patří.

Údaje, které není nutné vyplnit jsou označeny – ostatní položky je třeba zapsat, ale můžete si zvolit, že daná informace bude neveřejná (např. adresa Vaší firmy). Zvolíte si profilový obrázek a úvodní fotku, které nahrajete ze svého počítače (nebo telefonu či tabletu). Facebook také nabízí možnost rezervačního systému na termín schůzky, který ale mít nemusíte.

Pár kliknutí a Váš facebookový profil pro firmu je hotový.

(Logo W je profilový obrázek a stůl s počítačem úvodní fotka.)

Jak efektivně využívat firemní profil?

Pro nejlepší využití je třeba zvážit druh Vašeho podnikání, které chcete prezentovat a záleží pak na Vás, co se rozhodnete na Vašem novém firemním profilu sdílet. I sám Facebook Vám bude nabízet možnosti a vyzývat k různému doplňování informací. Nabízíme Vám několik tipů a rad do začátků:

Zveřejňujte příspěvky, přidávejte fotografie, videa nebo události – buďte aktivní.

Naplňte svůj Facebook profil co nejvíce užitečnými informacemi pro potencionální zákazníky. Uvěďte například aktuální otevírací dobu, slevy nebo akce, pozvěte k návštěvě nové pobočky a podobně.

Pochlubte se svou prací – nalákejte potencionálního zákazníky pomocí vizuálních materiálů, tedy fotografie a video.  To vše může návštěvníky Facebooku zaujmout.

Vytvořte „úvodní“ příspěvek, ve kterém popíšete krátce služby, které nabízíte a zvolte pro něj možnost „Připnout příspěvek na horní část stránky“ – takto tyto základní informace budou vždy to první, co návštěvník uvidí a neztratí se pod ostatními příspěvky s fotografiemi či aktualitami. Připnutý příspěvek poznáte podle modrého připínáčku, který se objeví v pravém horním rohu příspěvku.

Můžete samozřejmě také zvážit placenou verzi propagace na Facebooku, ale je třeba myslet na to, že i na sociálních sítích je to podobné jako s každou reklamou kdekoliv jinde. Je zde mnoho konkurence a zaplacená reklama není zárukou k úspěchu.

Přejeme Vám mnoho úspěchu a oslovených zákazníků s Vaším firemním profilem na Facebooku.

CAPTCHA a její současný vývoj

V předchozím článku jsme se zabývali tím, co vše se skrývá za pojmenováním CAPTCHA. Pochopili jsme význam této zkratky a popsali jsme, že se jedná o cenný ochranný mechanismus v boji proti různým podvodníkům – ať už je jejich cíl jakýkoliv. Může se jednat o získání přihlašovacích údajů, zahlcení e-mailu či komentářové sekce spamy či k podvodné zvýhodňování jedné strany v online hlasování.