Webovky pro firmy

Pokud jste se někdy rozhodli pořídit si pro firmu nebo osobní potřeby webové stránky, Vaše kroky nevyhnutelně vedly k pořízení webhostingu a domény. A tady přichází ta věčná otázka – jaký hosting si pořídit a hlavě kolik mě to bude stát?

Nebudeme Vás zbytečně napínat – pokud potřebujete klasický firemní web nebo blog, pořízení hostingu a domény Vás výjde na cca. 500 Kč,-/rok.

Když zákazníkovi zřizujeme webhosting a doménu, ve většině případů se držíme ověřených společností, které na českém trhu spolehlivě fungují mnoho let. Často se nám ovšem stává, že zákazník již nějáký ten webhosting a doménu má a platí třeba i 2 000 Kč,- za rok. A to nemluvíme o webových stránkách s katalogy produktů nebo eshopem, ale obyčejných stránkách s kontaktem, základními informacemi a nějákou tou fotogalerií.

Jak tedy pořídit hosting?

Hledejte. Neberte první hosting, na který narazíte. Kvalitní hosting poznáte většinou podle nabídky různých tarifů jako jsou například miniweb k doméně nebo mailové schránky zdarma. Dobře působí také chatovací okno s operátorem. Sečteno podtrženo – pokud potřebujete klasický firemní nebo osobní web, bohatě Vám stačí nějáký levný hosting s doménou do 500 Kč,-/rok.

Existuje ovšem ještě další případ kdy zákazníci přeplácí webhosting, aniž by to tušili a na tuto konkrétní situaci jsme narazili již několikrát.

 

Příklad z praxe:

Pan Karel nás kontaktoval s žádostí o vytvoření nových webových stránek. Se svými současnými stránkami nebyl spokojen z důvodu nulového kontaktu s administrátorem a celkovou nefunkčností webu. Po krátkém rozhovoru a zjištování informací přímo z webhostingu jsme zjistili, že původní administrátor webu zprostředkoval webhosting za zhruba 300 Kč,-/rok a panu Karlovi každoročně zaslal fakturu na 1400 Kč,-!! Navíc pan Karel ještě zvlášt platil doménu. Vychytralému administrátorivi, který se o web vůbec nestaral tak „za nic“ chodilo každoročně pěkná částka – a můžeme se jen dohadovat u kolika klientů toto provedl stejným způsobem.

Tento způsob výdělku je poměrně častý a když pomineme neetičnost, vrhá také špatné světlo na činnost firem vytvářející webové stránky a webdesign všeobecně. Dalším podobným případem jsou klienti, kterí mají drahý webhosting již několik let, ale firma, která webhosting poskytuje mezitím začala nabízet lepší a výhodnější tarify, ale platícího zákazníka zapoměla informovat – pokud Vám toto připomíná jak jste se někdy hádali s Vaším mobilním operátorem tak ano, je to stejná situace kdy firmy využívají nevědomost zákazníka.

Pokud tedy již nějákou dobu vlastníte webové stránky je dobré čas od času zjistit jestli Vám webhostingová společnost nemůže nabídnout výhodnější tarif.

Se všemi popsanými případy výše jsme se při tvorbě webových stránek setkali v různých formách mnohokrát – vždy se snažíme zákazníkovi najít tu nejlepší možnost webhostingových služeb a pokud narazíme na případ neetického okrádání klienta, snažíme se vše vyřešit.

 

Ať už hledáte hosting pro Vaše nové stránky nebo fungujete mnoho let u ověřeného poskytovatele, vždy je dobré dát si záležet na zjištění všech informací, které hostingová společnost nabízí. Ušetříte tak nejen hodně peněz, ale také nervy.