Vliv webdesignu na podnikání
Design webu musí být jako první věta tohoto článku. Musí být krátký, výstižný a hlavně musí rychle zaujmout. Podle výzkumu společnosti Google si průměrný člověk udělá názor na Váš web za pouhých 50 milisekund, což je příliš krátká doba na to, aby jej zaujal obsah.
Dozvíte se:
> Proč se věnovat webdesignu
> Zlepšení prodejů firmy lepším designem
Doba čtení: 5 minut
Dobrý design prodává aneb vliv webdesignu na vnímání firmy
Z předcházejícího odstavce už tedy víme, že potencionální zákazník si udělá názor na Vaši firmu dříve, než se dostane k obsahu webu. Z toho vyplývá, že to, jak váš web vypadá, se výrazně odrazí na tom, jak budou Vaši firmu lidé vnímat a jak na ně bude působit. Ve velkém množství případů design ovlivňuje dokonce to, jestli člověk na webu zůstane, nebo ne.
Design a jeho vnímání potencionálními zákazníky ale neovlivňuje jenom to, jestli na webu zůstanou nebo ne. Vliv má také na spoustu dalších faktorů například to, jaké barvy jsou použity v designu webu, ale také v logu a v celkové vizuální komunikaci. Barva použitá při prezentaci značky v lidech evokuje, jaký je charakter Vaší značky. Například modrá barva reprezentuje klid a odpovědnost, z toho důvodu není ideální směrovat barevnou paletu mateřské školy do tmavě-modrých barev a naopak, e-shop s nářadím ladit do odstínů růžové.
Dalším podstatným faktorem vnímání webu je rozmístění prvku, dobrá práce s tzv. “white space”, neboli prázdným prostorem. Když bude web neintuitivně rozmístěn, nebude se držet standardů a prvky se nebudou nacházet tam, kde je lidé čekají, výrazně to snižuje šanci na úspěch. Jako příklad uvedu e-shop. Když bude tlačítko pro přidání produktu do košíku malým písmem, umístěno na špatném, neintuitivním místě, lidé ho nebudou moct najít, produkt si najdou jinde a Vy jste ztratili zákazníka.
Dobrý design webu = vyšší prodeje?
Odpověď na tuto otázku vyplývá z předchozího textu, rozeberme si ji tedy do hloubky. Podle výzkumu university vědy a techniky v Missouri trvá lidem v průměru 2,6 sekundy, než se dostanou k hlavním sekcím webu. První dojem určuje, zda Vám ty necelé 3 sekundy obětují. S tím se pojí také to, že podle výzkumu první dojem prodlužuje čas, který člověk na webu stráví.
Jestli polovina lidí z Vašeho webu odejde ještě předtím, než se dostane k tomu podstatnému, ať už je to prezentace Vaší firmy, služby které poskytujete, nebo produkty na Vašem e-shopu, přicházíte o polovinu potencionálních zákazníku.
Naopak když do dobrého designu zainvestujete, Vaše peníze se Vám v krátké době vrátí v podobě zákazníků, kteří na webu zůstanou. Tím pádem se zvýší Vaše šance na to, že využijí Vašich služeb nebo nakoupí na e-shopu.
Z toho vyplývá jasná odpověď na otázku z nadpisu tohoto odstavce. Ano! Dobrý design může zvýšit prodej Vašich služeb nebo produktů.
Závěr a shrnutí
Cílem tohoto článku bylo přiblížit Vám smysl dobrého designu a proč se vám oplatí na začátku do něj investovat trochu víc peněz. Dále jsem se Vám snažil přiblížit význam základních prvků designu, jako jsou barvy, rozložení, symetrie, písma, ale také to, jak komplexní design webu je a z čeho se vlastně skládá.
Představujeme Vám SSL zabezpečení
V tomto článku bychom Vám rádi představili SSL certifikáty – vše, co je dobré vědět o jejich fungování, historii a proč je vůbec dobré si SSL certifikaci pořídit pro Vaše webové stránky.