Webovky pro firmy

Jak barvy ovlivňují vnímání Vašeho webu

Barvy jsou všude kolem nás a přímo ovlivňují náš život a naše emoce. Zkuste si představit jaro, krásnou kvetoucí přírodu, všude to září barvami. Pravděpodobně ve Vás tato představa vyvolala pozitivní emoci.

Dozvíte se:

> Proč je pro Váš web Google důležitý
> Jak vytvářet kvalitní obsah pro SEO
> Proč je zabezpečení webu důležité

Doba čtení: 5 minut

Psychologie barev

Psychologie barev je mnoha designery opomíjená, ale velmi důležitá disciplína. To, jak bude Váš web působit je z velké části otázkou barev. Už i malé děti si spojují různé barvy s různými emocemi, situacemi nebo také profesemi. Divné že? Tohle přesně je psychologie barev. Fajfku máte spojenou se zelenou barvou, která v tomto případě symbolizuje správnost řešení. Pojí se Vám se zelenou na semaforu ve smyslu volno a proto podvědomě víte, že fajfka by měla být v zeleném kruhu a něco Vám na tom na první pohled nesedí.

Jak vybrat barevnou paletu

Barvy můžeme rozdělit na dvě strany spektra a to na barvy blíže k modré, známé jako studené barvy a na barvy blíže k červené, čili na teplé barvy. To by měla být první věc, kterou si musíme určit při volbě barevné palety. Na koho je web mířený? Jestli je naším cílem prodávat vrtačky a jiné nářadí pro kutily, jednoduše řečeno chladné, převážně mohutné a železné produkty, víc nám sednou studené barvy, které se nebudou bít s dojmem, který vytváří nabízený sortiment.

Pravidlo 60-30-10

Podle mnoha světově známých designérů je nejefektivnější řešení při výběru barev použít “the 60-30-10 rule”. Tohle pravidlo je velmi jednoduché. Podle tohoto pravidla by se hlavní barva měla použít na 60ti procentech vytvořeného díla, sekundární barva by se měla použít na 30ti procentech a “accent color”, neboli akcentová barva by se měla na výsledném díle podílet pouze 10ti procentním podílem. Pravidlo 60-30-10 určuje pak pravidla jednotlivým barvám. Hlavní barva, by měla být neutrální, lehká napohled, uživatel webu by ji neměl ani vědomě vnímat. Sekundární barva by měla tvořit vizuální kontrast k hlavní barvě. Akcentová barva by měla být výrazná, měla by vyčnívat z celkového designu, protože se používá převážně pro “call-to-action” tlačítka a jiné prvky webu, která mají být výrazná a bezproblémově nalezitelná.

Vliv barev na konverze a prodeje

Podle článku na tomto webu, který se opírá o různé výzkumy se barva ukázala jako jeden z hlavních faktorů, které dokáží ovlivnit uživatelskou zkušenost Vašeho zákazníka a tím přímo ovlivnit konverze. Emoce prodávají. První dojem prodává. A na emoce a první dojmy z webu mají velký vliv právě barvy. Může zákazníky buď odradit, nebo je udržet na webu a tím zvýšit šanci na možnou konverzi, jestli už jde o prodej produktu či služby, nebo jenom pozitivní prezentaci Vaší firmy. Proto se při tvorbě webových stránek pro naše zákazníky vždy řídíme těmito jednoduchými pravidly, abychom dosáhli potřebného efektu.

Závěr

V dnešním článku jsme si probrali barvy z pohledu byznysu. Tenhle článek není návod, jak si zvolit správné barvy pro Váš web. Tímto článkem jsme se Vám snažili pouze ukázat, jak důležité barvy pro Váš byznys jsou a proč si vybrat designera nebo firmu, kteří důležitosti barev a jejich psychologii dobře rozumí.
Vliv webdesignu na podnikání

Design webu musí být jako první věta tohoto článku. Musí být krátký, výstižný a hlavně musí rychle zaujmout. Podle výzkumu společnosti Google si průměrný člověk udělá názor na Váš web za pouhých 50 milisekund, což je příliš krátká doba na to, aby jej zaujal obsah.